keuzehulp scholen

Veel basisscholen worstelen met de pauze tussen de middag. Traditioneel, continu rooster of 5-dagenmodel? Gaan we het zelf doen of besteden we het (deels) uit? Hebben we voldoende ouders om als overblijfmedewerker te helpen en hoe regelen we de administratie en financiën met ouders?

Hulp bij afwegingen voor de tussenschoolse opvang

Kinderstralen heeft een aantal kennisdocumenten opgesteld die schoolleiders, directies en besturen in het primair onderwijs kunnen helpen bij keuzes en vragen rondom de overblijf.

• Succesvol overstappen naar een nieuwe tso (Stappenplan)

Een leidraad om succesvol te kunnen starten met een nieuwe vorm van tussenschoolse opvang (tso) met een externe aanbieder.

• Continurooster ja of nee?(Verkenning)

Afwegingen bij de keuze voor een continurooster met eigen medewerkers of met de inzet van een externe tso-organisatie.

• De lerende Overblijfmedewerker (Verkenning)

Manieren en methoden om de competenties van Overblijfmedewerkers te verbeteren en daarmee de professionalisering van de hele overblijf te stimuleren.

Bent u geïnteresseerd? Vul hiernaast uw gegevens in en ontvang het kennisdocument in uw mailbox.