voor medewerkers

Medewerkers bij Kinderstralen zijn óf coördinator óf vrijwilligers die de overblijfgroepen begeleiden.

Overblijfmedewerkers van Kinderstralen hebben een hart voor kinderen. Door actieve scholing en praktische workshops via Overblijfacademie, onderdeel van Kinderstralen, worden ze nog vaardiger om kinderen bij het overblijven te begeleiden. Daarnaast hebben al onze Overblijfmedewerkers een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Meer informatie:

De coördinatoren zijn in dienst van onze organisatie. Per locatie is er één coördinator aanwezig. Zij is het aanspreekpunt voor de ouders en de school. Ook houdt de coördinator de presentielijst bij. Elke coördinator wordt bijgestaan door Overblijfmedewerkers (en vaak zijn dat ook ouders).
Over het algemeen begeleiden twee Overblijfmedewerkers een groep van 25-30 kinderen.

Coördinatoren hebben een MBO3-achtergrond of vergelijkbaar en zijn speciaal geschoold om de opvangtaken goed te kunnen uitvoeren. De scholing omvat onder meer:

• Pedagogische vaardigheden
  • Administratieve vaardigheden
  • Communicatieve vaardigheden
  • Bedrijfshulpverlening (BHV) gericht op kinderen

De Overblijfmedewerkers zijn enthousiaste vrijwilligers die dagelijks (tegen een vrijwilligersvergoeding) de kinderen tijdens de middagpauze op school begeleiden. Zij zijn minimaal twee dagen per week beschikbaar. We streven naar een vaste begeleiding per overblijfgroep. Eens per 3-4 weken is er een intervisiebijeenkomst, begeleid door een van onze pedagogen. Zo houden we de kwaliteit en professionaliteit van onze overblijf voortdurend in de gaten.

Wij zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die onze overblijfteams komen versterken. Wil jij ook Overblijfmedewerker worden op een school in jouw buurt? Kijk op wordoverblijfmedewerker.nl

Waarom zou jij ook Overblijfmedewerker worden bij Kinderstralen?

1. Niko de brandweerman
    Lees hier het verhaal van Niko waarom hij, naast zijn baan als brandweerman,
    met veel plezier en waardering, Overblijfmedewerker is bij Kinderstralen.

2. Michele, mantelzorger
    Lees hier waarom Michele, naast de zorg voor haar moeder, haar hobbies als
    Overblijfmedewerker bij Kinderstralen kan uitoefenen met de kinderen.