Pauzeopvang bij continurooster

Steeds meer scholen kiezen voor het continurooster bij de lesindeling. Alle kinderen blijven de hele dag op school, ook tijdens de lunchpauze. Vaak is dat een korte pauze om te eten en te spelen, begeleid door de leerkrachten. Het continurooster biedt voordelen, maar er zijn ook nadelen, vooral voor de leerkrachten, omdat hún pauze er vaak bij inschiet.

Profesionele pauzeopvang bij continurooster

Kinderstralen biedt professionele pauzeopvang bij het continurooster. Wij zorgen voor toezicht bij het eten en/of begeleiding bij het spelen. Onze Overblijfmedewerkers weten precies wat er nodig is bij een verkorte pauze. Dankzij onze ondersteuning kunnen kinderen rustig eten, zelf kiezen voor binnen of buiten spelen of meedoen aan een activiteit, komt de leerkracht weer toe aan een pauze en kan iedereen weer fris aan de middag beginnen.

Kosten pauzeopvang bij continurooster

Denkt u aan hoge kosten bij de inhuur van professionele begeleiding voor de pauzeopvang bij het continurooster? Dat hoeft helemaal niet. Pauzeopvang bij het continurooster kan vaak al voor een relatief laag bedrag per kind, omdat alle kinderen hiervan gebruik maken. Overigens hebben scholen ook bij een continurooster de mogelijkheid om een ouderlijke bijdrage te vragen, zoals blijkt uit een artikel van de PO-raad.

Stappenplan pauzeopvang bij continurooster

Veel scholen voeren een continurooster in om praktische problemen rondom bezetting tijdens de overblijf, facturering of professionalisering op te lossen. Of omdat 'andere scholen de pauze ook gratis maken'.

Staat uw school voor de keuze om wel of niet over te gaan op een continurooster? En overweegt u samenwerking met een professionele organisatie voor pauzeopvang? Vraag dan nu hiernaast het Whitepaper Continurooster ja of nee? aan. Een handig 10-stappenplan helpt u bij het maken van een weloverwogen keuze.

Meer weten?

Wilt u meteen weten hoe wij uw school met de pauzeopvang bij het continurooster kunnen helpen? Neem dan contact met ons op.