Activiteitenplanning zichtbaar op school

Dit schooljaar starten we op elke school met een activiteitenplanning, die we zichtbaar maken op school en achter de Ouder login. De activiteitenplanning biedt structuur en overzicht voor de kinderen. Zo weten ze wanneer ze aan welke activiteit mee kunnen doen.

Meedoen aan activiteiten mag, maar is nooit verplicht

Een van de redenen waarom kinderen graag overblijven bij Kinderstralen, Lunchen op school, is dat ze geregeld mee kunnen doen aan extra activiteiten. Na - of op sommige scholen voor - het eten kunnen ze natuurlijk lekker binnen of buiten spelen. Maar nog leuker is het als de overblijf extra activiteiten organiseert. Capoeira of ballet, techniekles, een voetbaltoernooi of dans. We stemmen de activiteiten af op de leeftijd van de kinderen. Vaak werken we hiervoor samen met geselecteerde, externe professionals die de activiteit vanuit hun vak kunnen begeleiden. Heel veel kinderen kijken ernaar uit. En altijd onder het motto: doe lekker mee, maar voel je nooit verplicht.