Continurooster blijkt funest voor lunchpauze

Voor meesters en juffen schiet de lunchpauze er steeds vaker bij in als de basisschool overstapt op het continurooster. Hierbij is er een korte lunchpauze op school, waarbij de onderwijzers bijna altijd moeten eten met de leerlingen en ze ook nog moeten toezien op een goed verloop van eten en spelen.

De juf of meester vangt dus zelf de kinderen op en uit onderzoek van CNV Onderwijs onder 4500 leerkrachten blijkt dat zij daar erg negatief over zijn: 54 procent van de onderwijzers op een school met een continurooster is (zeer) ontevreden over de pauzeregeling. Op een school met een traditioneel rooster is slechts 8 procent daar (zeer) ontevreden over. Andere nadelen van het continurooster zijn meer werkdruk en minder ruimte voor het voorbereiden van een les.

Lees hier het hele artikel
(Bron: De Telegraaf)