Lunchen op school bij LifestyleXperience Plus (RTL4)

Structuur, pedagogisch handelen en verbinding
Ineke legt in het programma uit dat bij een fijne overblijf het plezier van de kinderen voorop staat. Dat bereik je door voldoende aandacht, een veilige sfeer en leuke activiteiten met als basis een heldere structuur en goed pedagogisch handelen door de Overblijfmedewerkers. Een derde pijler is de verbinding met de school: beide delen immers een verantwoordelijkheid voor de kinderen tijdens de schooldag. Ineke Renckens: “Overblijven moet voor de kinderen vooral heel leuk zijn. Wij zorgen ervoor dat alle basisvoorwaarden kloppen.”

Bijzondere aandacht voor gezond eten en gezonde voeding
Het programma besteedt verder aandacht aan een van de speerpunten van Kinderstralen, Lunchen op school: gezond eten en gezonde voeding. Kinderstralen wil kinderen op een speelse manier laten kennismaken met gezonde voeding en een gezonde leefstijl.  Ook – en misschien wel juist – bij de overblijf. Zo organiseert het overblijfteam 3x per jaar een themaweek over gezond & lekker eten met gerichte aandacht voor onderwerpen die passen bij gezonde voeding en een gezonde leefstijl.

Bekijk hier al onze video's op ons YouTube kanaal