Kinderstralen organiseert Coördinatorendag in Utrecht

Op een zonovergoten woensdag 18 april 2018 organiseerde Kinderstralen Lunchen op school voor de derde keer een Coördinatorendag voor alle coördinatoren uit acht provincies.

De dag vond plaats in Utrecht en stond in het teken van vernieuwing, professionalisering, verbinding en vermaak. Edwin Renckens, directeur en Bianca Roos, manager, verzorgden de aftrap. In een korte presentatie vertelde Bianca hoe Kinderstralen inspeelt op de veranderende vraag naar tussenschoolse opvang, nu en in de toekomst.

Zelf aan de slag
Daarna was het de beurt aan de coördinatoren zelf. Onder de naam Wereldcafé - een interactieve en levendige discussievorm - gingen de coördinatoren aan de slag met vragen over onder andere zelfsturing, belangrijke waarden voor samenwerking en over ondernemerschap binnen je eigen functie. Alles in het kader van de veranderende en lerende organisatie.

De coördinatoren reageerden enthousiast op het Wereldcafé: ‘een andere manier van deelnemen aan een dag als vandaag’, ‘een leuke manier om bewust bezig te zijn met je werk’ en ‘boeiend om de verschillen tussen scholen onderling te horen’.

Teambuilding
Na een korte pauze en een heerlijke lunch, gingen de coördinatoren in teams per regio op pad in hartje Utrecht. In de Escape City Game kwam het erop aan. Welk team wist binnen anderhalf uur alle virtuele gijzelaars vrij te krijgen?

Gewapend met een tablet, een portie logisch nadenken en snelle wandelschoenen probeerden de deelnemers fanatiek de winst binnen te halen. Teamwork stond voorop. Uiteindelijk ging team Den Haag/Brabant er met de winst van door. Zij ontvingen een medaille en eeuwige roem!

We kijken terug op een geslaagde dag met veel enthousiasme en positiviteit!

| Categorie: Algemeen